Wat je gaat doen
Als administratief medewerker ben je verantwoordelijk voor het verwerken van de administraties van onze klanten. Je zult dagelijks werken met de modernste digitale tools om de administraties efficiënt en accuraat te beheren. Daarnaast krijg je de kans om jouw expertise in te zetten voor het verder digitaliseren van administraties en gegevens en het optimaliseren van werkprocessen.
Jouw taken omvatten onder andere:
- Het verwerken van financiële gegevens met behulp van geavanceerde technologie.
- Het (verder) digitaliseren en optimaliseren van administratieve processen.
- Het leggen van koppelingen tussen verschillende (financiële) pakketten en het onderhouden hiervan.
- Het bouwen en onderhouden van rapportagestructuren, waarmee wij klanten waardevolle inzichten kunnen bieden.
- Het contact hebben met de klant om met hen in gesprek te gaan en te sparren over administratieve verbeteringen.
- Het zorgen voor een efficiënte gegevensstroom binnen de organisatie, zodat alles op rolletjes blijft lopen.
Ontdek de plus van werken bij Schipper Accountants
Video bekijkenWat breng jij mee?
Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau in een administratieve richting en affiniteit met digitalisering en technologie. Ervaring met financiële software en/of administratieve systemen is een pre, maar geen vereiste. Je werkt nauwkeurig en gestructureerd en hebt een proactieve instelling, waardoor je zelfstandig taken kunt oppakken en uitvoeren. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden en een klantgerichte mindset, zodat je effectief kunt samenwerken en onze klanten optimaal kunt ondersteunen.
Wat we bieden
Een uitdagende functie in een professionele werkomgeving waarbij je veel contact hebt met verschillende collega’s binnen de organisatie. Verder kun je rekenen op:
- Een aantrekkelijk salaris dat afhankelijk van jouw kennis en ervaring, kan oplopen tot maximaal €5.088,- bruto o.b.v. een fulltime dienstverband;
- 29 vrije dagen o.b.v. een fulltime dienstverband en de mogelijkheid om 9 extra dagen bij te kopen;
- Vanzelfsprekend een zakelijke laptop en telefoon, zodat je kan werken waar je wil;
- Reiskostenvergoeding;
- Een thuiswerkregeling en een aantrekkelijke tijd-voor-tijd regeling;
- Een pensioensregeling;
- Collectieve zorgverzekering;
- Studiekostenregeling;
- Bedrijfsfitnessregeling;
- Fietsregeling via Lease a bike;
- Met onze interne opleidings- en ontwikkeltrajecten word je de beste versie van jezelf;
- Onze gesprekkencyclus biedt je veel vrijheid: je bepaalt zelf de doelen waaraan je wil werken en wat jouw stip op de horizon is.
De plus van werken bij Schipper:
Wat ons onderscheidt
We laten je graag ontdekken dat werken in een ambitieuze accountantsorganisatie gewoon leuk is. De Schipper Groep bestaat uit drie labels: Schipper Accountants, Sigma Personeelsdiensten en Groenewegen & Lukaart Corporate Finance. Vanuit onze acht vestigingen in Zuidwest-Nederland werken zo’n 350 collega’s elke dag voor een grote diversiteit aan mkb-klanten. Onze organisatie is informeel, de deuren staan open en we werken graag met korte lijntjes. Andere pluspunten van werken bij Schipper:
- We hebben oog voor je vitaliteit en betalen we o.a. mee aan je fitness abonnement;
- Een baan is geen keurslijf: we zijn flexibel en vinden goede werk-privébalans belangrijk;
- Leuk werk gaat over meer dan alleen de inhoud. We zijn collegiaal en ondernemen als collega’s regelmatig (sport)activiteiten samen;
- We bieden je veel korting bij grote (web)winkels.
- Werken bij Schipper betekent dan ook een baan met grote diversiteit, tal van kansen en voldoende vrijheid om jezelf en anderen te ontwikkelen. Ontdek de plus van werken bij Schipper en word ook de beste versie van jezelf!

'De balans tussen werk en privé is goed en dat is fijn met een jong gezin.'
Lees het verhaal van Rens VogelsIs deze rol jou op het lijf geschreven? Schrijf ons!
Druk op ‘Direct solliciteren’ om het sollicitatieformulier in te vullen. We nodigen je uit daarbij je cv te uploaden of je LinkedIn profiel bij te voegen. Wij hechten veel waarde aan de groei en ontwikkeling van onze medewerkers. Daarom geven wij interne kandidaten voorrang bij de sollicitatieprocedure voor de functie van Administratief Medewerker – Innovatie.
Heb je inhoudelijke vragen of vragen over sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Linsey Tazelaar, HR Adviseur, via +31 6 83 10 85 77.
Sollicitatieprocedure
Jouw sollicitatie
Heb je interesse in één van onze vacatures of wil je een open sollicitatie sturen? Solliciteren bij Schipper is heel eenvoudig. Je vult daarvoor het sollicitatieformulier in dat je bij de vacature aantreft. Daarbij kun je ook je motivatie schrijven en je cv uploaden. Voor open sollicitaties is er een algemeen sollicitatieformulier beschikbaar. We bespreken je sollicitatie met de desbetreffende leidinggevende en laten je zo spoedig mogelijk weten of we willen kennismaken. Heb je voordat je solliciteert nog vragen? Neem dan contact met ons op. We beantwoorden je vragen graag.

Kennismaking
Bij een positieve beoordeling van je sollicitatie, maken we graag kennis met je. Voordat het gesprek plaatsvindt, wordt er een persoonlijk account voor je aangemaakt in onze kandidatenportal. In de kandidatenportal vind je de details rond het kennismakingsgesprek terug. Ook informatie over alle vervolgstappen is in de portal terug te vinden. Tijdens het kennismakingsgesprek ontmoet je twee collega’s uit de lijn. Dit kunnen leidinggevenden zijn, maar ook een medewerker of een directeur. We leren je graag beter kennen en vertellen je ook meteen meer over Schipper. Je kunt alles vragen. We geven je overal een eerlijk antwoord op. Zo zijn we.

Persoonlijk Profiel Analyse & vervolggesprek
Als we na het kennismakingsgesprek het idee hebben dat we een professionele klik hebben, neemt een collega van de afdeling HR contact met je op. Heb jij nog steeds interesse, dan vragen we je een Persoonlijke Profiel Analyse (PPA) in te vullen. De uitkomsten hiervan vormen de basis voor het vervolggesprek. Dit voer je met een HR-adviseur en een leidinggevende of bestuurslid. Uiteraard is dit afhankelijk van de rol die je mogelijk bij ons komt vervullen. In het vervolggesprek gaan we dieper in op je wensen, ambities en competenties.

Contractvoorstel
Ben je na de tweede ontmoeting nog net zo enthousiast en is dat gevoel wederzijds? Dan doen we je graag een aanbod om bij ons te komen werken. Ga je akkoord met ons arbeidsvoorwaardelijke voorstel? Dan heten we je van harte welkom als nieuwe collega!

Een goede start!
We vinden het belangrijk dat je een goede start kunt maken. Daarom bieden we iedere nieuwe collega een programma aan waardoor jouw start bij Schipper zo soepel mogelijk verloopt. We vertellen veel meer over Schipper, je ontmoet je directe collega’s en leidinggevenden en we laten je meteen weten bij wie je kunt aankloppen met vragen. Je krijgt de vrijheid om te zijn wie je bent en de beste professionele versie van jezelf te worden. Welkom aan boord bij Schipper!

-
Hoe maak je een start bij Schipper?
Als stagiair of starter word je uitgenodigd voor onze eigen Schipper Academy. Daar maak je kennis met andere nieuwe collega’s en krijg je de kans om met en van elkaar te leren. Wat er zoal aan bod komt? De omgangsvormen binnen onze kantoren, de cultuur en de automatiseringssystemen waarmee we bij Schipper werken. Met die kennis op zak kun je een goede start maken op de vestiging waar je aan de slag gaat. Daarbij krijg je ook een buddy toegewezen. Dat is de collega bij wie je met allerlei praktische vragen terecht kunt. Met zo’n persoonlijk inwerktraject kun je een vliegende start bij ons maken.
-
Hoe zijn de doorgroeimogelijkheden?
De doorgroeimogelijkheden zijn zondermeer goed. Juist doordat we verschillende kantoren, uiteenlopende klanten en tal van specialismen in huis hebben, kun je doorgroeien naar de functie die jou het beste ligt. Een mooi voorbeeld zijn de zes partners, die onlangs zijn toegetreden tot de organisatie. Vijf van hen zijn intern opgeleid en doorgegroeid.
-
Hoe zou je de cultuur binnen Schipper omschrijven?
De belangrijkste steekwoorden daarbij zijn informeel, laagdrempelig, iedereen gelijk en alle deuren open. We gaan op een prettige, ongedwongen manier met elkaar om. Zo kleden we ons ook. Hebben we afspraken buiten de deur, dan houden we natuurlijk wel rekening met de daar geldende normen.
-
Ik heb een vraag over het sollicitatietraject. Bij wie kan ik daarmee terecht?
Bij elk van onze vacatures staan de naam en contactgegevens van de HR-adviseur uit de regio. Deze adviseur beantwoordt je vragen graag.