Ben jij een vakprofessional met kennis van de samenstelpraktijk? Ben je ondernemend, zelfstandig en help je collega’s graag verder? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als Adviseur Vakspecialist Accountancy ben jij het eerste aanspreekpunt voor collega’s van onze groeiende samenstelpraktijk met vakinhoudelijke vragen. In deze rol voer je uiteenlopende en uitdagende taken uit:
- Je stelt handboeken op, houdt ze up-to-date en vertaalt deze naar praktische toepassingen die collega’s ondersteunen in hun werk,
- Je ontwikkelt voorbeeldbrieven en behandelt uiteenlopende vak-gerelateerde onderwerpen,
- Je houdt ontwikkelingen op het vakgebied, zoals duurzaamheidsverslaggeving, scherp in de gaten, signaleert wijzigingen die relevant zijn voor onze samenstelpraktijk en ontwikkelt guidance hiervoor,
- Je levert een bijdrage aan het opstellen van beleid en biedt ondersteuning aan het Hoofd Vaktechniek en het Disciplinemanagement Accountancy,
- Je streeft naar kwaliteit en bent zodoende betrokken bij het opstellen en uitvoeren educatieplannen en behandelt actuele vaktechnische vraagstukken voor onze collega’s.
Daarbovenop werk je samen met een collega aan thema onderzoeken en lever je een bijdrage aan rapportages voor het bestuur. Naarmate je ervaring en kennis groeien, krijg je de kans om zelf trainingen en opleidingen te verzorgen voor collega’s, waarmee je jouw expertise verder kunt delen.
Ontdek de plus van werken bij Schipper
Video bekijkenWie ben je?
Je bent ervaren in het vak, ondernemend, je kunt goed netwerken en zoekt graag zaken uit. Je bent enthousiast over het werk en je werkt graag zelfstandig. Je vindt het leuk om projectmatig te werken en staat altijd klaar voor collega’s. Je hebt kwaliteit hoog in het vaandel staan maar kunt oog houden voor de dagelijkse praktijk. Je durft standpunten in te nemen en vindt het leuk hierover naar de praktijk te communiceren.
Bovendien ben je flexibel ingesteld en gewend aan een divers werkschema; je weet dat de ene week drukker kan zijn dan de andere. Je behoudt overzicht, ook bij wisselende prioriteiten, en zorgt ervoor dat deadlines worden gehaald. Met jouw positieve instelling en doorzettingsvermogen draag je bij aan een prettige samenwerking binnen het team.
De plus van werken bij Schipper:
Wat we bieden
Een uitdagende functie in een professionele werkomgeving waarbij je veel contact hebt met collega’s binnen de organisatie. Verder kun je rekenen op:
- Een aantrekkelijk salaris passend bij jouw kennis en ervaring;
- 29 vrije dagen o.b.v. een fulltime dienstverband en de mogelijkheid om 9 extra dagen bij te kopen;
- Vanzelfsprekend een zakelijke laptop en telefoon, zodat je overal kunt werken;
- Reiskostenvergoeding;
- Een thuiswerkregeling en een aantrekkelijke tijd-voor-tijd regeling;
- Opleidingsmogelijkheden;
- Een pensioenregeling;
- Collectieve zorgverzekering;
- Studiekostenregeling;
- Bedrijfsfitnessregeling;
- Fietsregeling via Lease a Bike;
- Interne opleidings- en ontwikkeltrajecten om de beste versie van jezelf te worden;
- Een gesprekkencyclus waarin jij zelf bepaalt aan welke doelen je wilt werken en wat jouw stip op de horizon is.
Wat ons onderscheidt
Met ruim 350 collega’s vanuit acht kantoren in Zuidwest-Nederland hebben we alles in huis wat je bij een grote accountantsorganisatie mag verwachten. Tegelijkertijd onderscheiden we ons door onze mentaliteit: we staan dicht bij onze klanten, de lijnen zijn kort, en niemand is een nummer.
Bij Schipper werken we aan de toekomst: die van onze klanten, onze organisatie én die van jou. We bieden je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen, hebben aandacht voor jouw individuele loopbaan en hechten veel waarde aan persoonlijk contact.
We zorgen voor een inwerktraject dat aansluit op jouw behoeften, nemen je mee op pad en bieden aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden die blijk geven van waardering. Zo helpen we je om de beste versie van jezelf te worden.
Werken bij ons accountantskantoor is gewoon leuk. We zijn informeel, wars van hiërarchie, helpen elkaar en zijn betrokken.
Andere voordelen van werken bij Schipper:
- We hebben oog voor vitaliteit, betalen mee aan je fitnessabonnement en organiseren regelmatig sportclinics.
- Flexibiliteit en een goede werk-privébalans zijn voor ons belangrijk.
- We ondernemen als collega’s veel activiteiten samen, wat bijdraagt aan een sterke onderlinge band.
- Via onze website krijg je korting bij grote (web)winkels.

'Op het moment dat je ervoor wil gaan, is er ook heel veel mogelijk.'
Lees het verhaal van Danny MolhoekIs deze rol jou op het lijf geschreven? Schrijf ons!
Druk op ‘Direct solliciteren’ om het sollicitatieformulier in te vullen. Voeg daarbij je motivatiebrief en cv toe.
Heb je vragen over onze sollicitatieprocedure? Neem contact op met Corporate Recruiter Sven de Viet via 06 – 572 001 37.
Sollicitatieprocedure
Jouw sollicitatie
Heb je interesse in één van onze vacatures of wil je een open sollicitatie sturen? Solliciteren bij Schipper is heel eenvoudig. Je vult daarvoor het sollicitatieformulier in dat je bij de vacature aantreft. Daarbij kun je ook je motivatie schrijven en je cv uploaden. Voor open sollicitaties is er een algemeen sollicitatieformulier beschikbaar. We bespreken je sollicitatie met de desbetreffende leidinggevende en laten je zo spoedig mogelijk weten of we willen kennismaken. Heb je voordat je solliciteert nog vragen? Neem dan contact met ons op. We beantwoorden je vragen graag.

Kennismaking
Bij een positieve beoordeling van je sollicitatie, maken we graag kennis met je. Voordat het gesprek plaatsvindt, wordt er een persoonlijk account voor je aangemaakt in onze kandidatenportal. In de kandidatenportal vind je de details rond het kennismakingsgesprek terug. Ook informatie over alle vervolgstappen is in de portal terug te vinden. Tijdens het kennismakingsgesprek ontmoet je twee collega’s uit de lijn. Dit kunnen leidinggevenden zijn, maar ook een medewerker of een directeur. We leren je graag beter kennen en vertellen je ook meteen meer over Schipper. Je kunt alles vragen. We geven je overal een eerlijk antwoord op. Zo zijn we.

Persoonlijk Profiel Analyse & vervolggesprek
Als we na het kennismakingsgesprek het idee hebben dat we een professionele klik hebben, neemt een collega van de afdeling HR contact met je op. Heb jij nog steeds interesse, dan vragen we je een Persoonlijke Profiel Analyse (PPA) in te vullen. De uitkomsten hiervan vormen de basis voor het vervolggesprek. Dit voer je met een HR-adviseur en een leidinggevende of bestuurslid. Uiteraard is dit afhankelijk van de rol die je mogelijk bij ons komt vervullen. In het vervolggesprek gaan we dieper in op je wensen, ambities en competenties.

Contractvoorstel
Ben je na de tweede ontmoeting nog net zo enthousiast en is dat gevoel wederzijds? Dan doen we je graag een aanbod om bij ons te komen werken. Ga je akkoord met ons arbeidsvoorwaardelijke voorstel? Dan heten we je van harte welkom als nieuwe collega!

Een goede start!
We vinden het belangrijk dat je een goede start kunt maken. Daarom bieden we iedere nieuwe collega een programma aan waardoor jouw start bij Schipper zo soepel mogelijk verloopt. We vertellen veel meer over Schipper, je ontmoet je directe collega’s en leidinggevenden en we laten je meteen weten bij wie je kunt aankloppen met vragen. Je krijgt de vrijheid om te zijn wie je bent en de beste professionele versie van jezelf te worden. Welkom aan boord bij Schipper!
